Lærertidsskrift ser på Öresundsklassrummet

Publicerat: 2 januari, 2012 i Omvärldsbevakning

Der er fagligt fokus på Öresundsklassrummets didaktiske tilgang i det nye nummer af Unge Pædagoger, et danske tidsskrift for lærere. Öresundsklassrummet lærerroller og elevernes refleksion bliver beskrevet over syv sider sammen med en gennemgang af venskabsklasser og uddannelse i bæredygtigt (hållbar) udvikling.

Unge Pædagoger er et tidsskrift, hvor ny forskning bliver præsenteret og diskuteret på et videnskabeligt niveau (nivå).

Artiklen er en god introduktion til fagligt interesserede lærere og andre, der vil sætte sig ind i principperne for undervisning i bæredygtig udvikling på tværs af landegrænser.

Det er mentor Søren Cruys-Bagger og kommunikationsmedarbejder Peter Mulvany, der har skrevet artiklen. Det er mentor Søren Cruys-Bagger og kommunikationsmedarbejder Peter Mulvany, der har skrevet artiklen.

Læs artiklen Globale løsninger på globale klimaproblemer her.

kommentarer
  1. Gry Dose Jarmer skriver:

    Meget inspirerende læsning. Kompleksitet og flerfaglig kompetence bliver konkret og let at visualisere, når artiklen tydeliggør, hvordan læring i bæredygtig udvikling opøver elevers deltagelse i beslutningsprocesser, evne til at finde løsninger på komplekse udfordringer og til at handle kompetent. Har tweetet for at andre kan blive inspirerede!

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s