”Vad läraren gör är viktigast”

Publicerat: 25 oktober, 2011 i Omvärldsbevakning

En artikel i Sydsvenskan nyligen, den 14 september 2011, refererar till en forskningsstudie som gjorts på lärande. Det som spelar mest roll för hur mycket eleverna lär sig, är inte läraren i sig utan lärarens metoder. Något som mera sägs är är ”Ett avgörande inslag är att lärare medvetet söker återkoppling från eleverna om vad de vet, kan, förstår och inte behärskar. Tydliga mål och kontinuerliga avstämningar mellan lärare och elev behöver finnas på alla lektioner, alla skoldagar, hela skoltiden.”

Läs mera här i artikeln. http://www.sydsvenskan.se/sverige/article1544524/Vad-lararen-gor-ar-viktigast.html

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s